arrived em brazil! - Reisverslag uit Santos, Brazilië van Yvonne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu arrived em brazil! - Reisverslag uit Santos, Brazilië van Yvonne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu

arrived em brazil!

Door: yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

27 September 2012 | Brazilië, Santos

Hallo lieve allemaal,

Na een lange reis was het dan zover, eindelijk aangekomen op de plek waar ik aankomende maand stage ga lopen..het heeft me behoorlijk wat tijd gekost om hier te komen!

Op dinsdagmorgen om 4 uur ging de wekker! Snel de laatste spulletjes pakken en samen met pap, mam en martijn opweg naar het vliegveld. Maar voordat het zover was om in de auto richting schiphol te stappen kreeg ik nog een grote verrassing. Mijn lieve vriendinnetjes carolien en maud rende ineens de kamer in om nog een dikke afscheidsknuffel te geven, wat lief! Waterval als ik ben waren dat de eerste tranen die verder deze dag nog rijkelijk zouden vloeien. Na de dikke knuffela was het dan echt zover, het vetrek naar schiphol. Daar aangekomen kon ik mijn zenuwen niet meer bedwingen en was ik het liefst weer terug in de auto richting huis gestapt. Na een kopje koffie kwam het rotste moment dan echt, afscheid nemen van mijn lieve papa en mama en van mijn lieve vriendje martijn! Verschrikkelijk! Vanaf toen ging alles heel snel en zat ik voordat ik het wist inw het vliegveld richting sao paulo! Het was een lange maar gelukkig rustige vlucht. In het vliegtuig heb ik een leuk braziliaans meisje ontmoet die na het uitstappen samen met mij gewacht heeft op de bagage. De taxi transfer naar het hotel ging snel en dat viel me heel erg mee!

En dan mijn eerste indruk van sao paulo, wat een lelijke grijze stad met ontzettend veel puinzooi zeg! Ik dacht dat het warm was in brazilie maar toen ik de volge.de dag klaar was om de bus naar santos te nemen zei de behulpzame man achter de balie van het hotel nog tegen me 'i should put a jacket on if i were you' TIEN graden was het!! In de bus naar het vluegveld heb ik een heel vriendelijke braziliaanse jongen ontmoet die samen met mij een kaartje heeft gekocht voor de bus naar santos en zelfs met me heeft gewacht totdat ik de bus kon instappen. Aangekomen in santos heb ik met behulp van het thuisfront (dankje martijn!!) Mijn roomie keny weten te bereiken. Hij is me samen met mijn andere roomie bruno komen ophalen, super aardige jongens die goed voor me zorgen. Het appartement waar ik verblijf is super deluxe!! Ik heb een eigen kamer met eigen balkon met lrachtig uitzicht over heel santos, een eigen badkamer met een diuche groter dan thuis, en we delen een enorme woonkamer met jawel nog een enorm balkon met uitzicht over de zee en ohja een ingebouwde buitenkeuken met bbq, gewoon omdat het kan ;). Ik ben beland in mtv cribs..! Oh had ik al gezegd dat er ook een zwembad in the building zit? Het enige mindere is dat keny en bruno niet zo'n helden in de keuken zijn en daardoor iedere dag tussen de middag en 's avonds rijst met bruine bonen en een stuk vlees eten..omdat ik daar dus echt geen zin in heb heb ik ze beloofd om mijn cooking skills te laten zien en ze iets anders voor te schotelen. Daarintegen zijn ze experts in het maken van caiprinhas wat natuurlijk wat bonuspunten oplevert. Verder zijn ze niet heel erg onder de indruk van de hoeveelheid die ik eet (nee mam ik eet mijn bord gewoon netjes leeg) maar dat kan ook komen door en ik quote ' last month there was a german girl and she ate like a horse' vandaar dat ze misschien wachten met eten opscheppen totdat ik gepakt heb en ik vanmorgen maarliefst 6 gebakken kaasbroodjes kreeg haha!

Verder heb im hier nu nog niet heel veel te doen omdat iedereen deze week nog tentamens heeft en mijn stage nog niet is begonnen. Gelukkig zijn er twee andere nederlandse meisjes van mijn uni hier waar ik vanmiddag mee santos ga verkennen.en er komt geloof ik dit weekend nog een andere exchange student uit italie. Dit weekend ga ik samen met keny mee naar zijn familie in sao paulo, kijken of ik dan een iets positievere indruk van de stad krijg.. voor nu is het allemaal nog heel erg wennen maar ik hoop en denk dat dit snel goed gaat komen..

Dikke kus en tot de volgende keer!
P.s. ik heb foto's van mijn 'crib' bijgevoegd

  • 27 September 2012 - 16:24

    Nel En Joep:

    Ha Yvonne,
    Wat good um vaan oow te huure. Enne.... wat en luukse in oow appartement.
    Zoe de reis zit dur op en ut Braziliaaanse laeve ken beginne.
    Weej winse oow hiel veul sukses en enne dikke knoevel oet Hooooors.

  • 27 September 2012 - 17:30

    Loes:

    Haaa zussie,

    Wat fijn dat je stekje zo goed bevalt. Als det nu al zie en hoor denk ik dat het helemaal goed gaat komen !
    Veel plezier bij het verkennen van de stad. Ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal.

    Liefs en een dikke kus ook van Jeroen

  • 27 September 2012 - 19:34

    Dorothé En Wim:

    Het gaat je daar helemaal lukken dat hoor ik wel. Hopelijk wordt het wel wat warmer daar.
    Geniet van alle indrukken.
    We zien je volgende verslag graag tegemoet, vertel dan ook over jou kookkunsten....ben benieuwd. Liefs

  • 27 September 2012 - 19:34

    Dorothé En Wim:

    Het gaat je daar helemaal lukken dat hoor ik wel. Hopelijk wordt het wel wat warmer daar.
    Geniet van alle indrukken.
    We zien je volgende verslag graag tegemoet, vertel dan ook over jou kookkunsten....ben benieuwd. Liefs

  • 27 September 2012 - 19:34

    Dorothé En Wim:

    Het gaat je daar helemaal lukken dat hoor ik wel. Hopelijk wordt het wel wat warmer daar.
    Geniet van alle indrukken.
    We zien je volgende verslag graag tegemoet, vertel dan ook over jou kookkunsten....ben benieuwd. Liefs

  • 27 September 2012 - 21:39

    Lia En Jacques:

    Hoi Yvonne,
    We volgen je natuurlijk iedere dag. Fijn dat je zo'n mooi apartement hebt met een eigen badkamer lekker luxe.
    De foto's die ik gezien heb via Martijn zijn super met zo'n uitzicht op zee van je 25 e verdieping geen
    hoogtevrees dat je zo hoog zit?
    Laat je kookkunsten maar zien er is inderdaad wel meer als alleen bonen.
    Heel veel groetjes en tot de volgende keer.
    Lia en Jacques

  • 27 September 2012 - 21:51

    Carolien:

    Haaa liefie,

    Weej vonde ozze verrassingsact ok erg geslaagd ;-)! Het appartement klinkt amaazing!!
    Succes alvast met dien stage en ik huur 't wal weer.

    you can do this!
    Xxxxxx

  • 27 September 2012 - 22:42

    Maud Van Turnhout:

    Hee lieve schat,

    Het klinkt echt fantastisch en ik krijg er spontaan meer vetrouwen door in mn eigen reis ;) Geniet er van, en we skypen snel goed? Mis je nu al!

    Xxxxxx!

    Ps. Ben ik nou dom dat ik de fotoos hier niet vind?

  • 27 September 2012 - 23:48

    Loes:

    Super Ietje, dat je goed bent aangekomen en zo hartelijk ontvangen bent. Het zal de eerste week best wennen zijn, maar dat komt helemaal goed.
    Veel succes met je stage.
    de buuf

  • 28 September 2012 - 11:06

    Ruud, Mieke, Jan En Nina:

    Heeeej Yv!

    Wat knap van je dat je dit hele avontuur alleen aangaat! Heel veel succes en plezier! Ik lees je volgende reisverslag graag. Have fun...
    xx Ruud Mieke en een dikke knoevel en high five van Jan en Nina


    Ps kan geen foto's vinden, maar ben wel erg nieuwsgierig!!!

  • 28 September 2012 - 13:53

    Tanja:

    Ha Yvonne!

    Fijn dets ze good aan bis gekomme! ff wenne en dan mot ut hiëlemool good komme!
    As ze dadelijk met stage begins veural ni vergaete de bloederige verhaolen auk te vertelle!
    x Tanja

  • 28 September 2012 - 14:21

    Ralf:

    Hey yv!!

    Wet good um te huure det Gé en goje indruk het gekregen vaan ow appartement!
    Veul plezeer in sao paulo en hopelijk kome doar ok positieve verhale vaan.

    X

  • 28 September 2012 - 14:21

    Ralf:

    Hey yv!!

    Wet good um te huure det Gé en goje indruk het gekregen vaan ow appartement!
    Veul plezeer in sao paulo en hopelijk kome doar ok positieve verhale vaan.

    X

  • 28 September 2012 - 16:31

    Hennie:

    Hoi Yvon,

    Het gaat helemaal goed komen met jou daarzo.
    Fijn dat het huisje al goed bevalt .
    Verwen de jongens wel niet te hard met jou kookkunsten.
    Veel plezier en good luck

    Hennie

  • 28 September 2012 - 23:45

    Janneke:

    Lieve Yf!

    Eindelijk heb ik dan ook je eerste 2 verhalen gelezen. 1e indruk is goed he! Ben benieuwd ook naar je stage straks. Nu nog lekker op speurtocht, beetje relaxe en je thuis gaan voelen.. It takes a while but you'll get there! Lieve yf, ik ben super trots op je!

    Dikke kus Janniej

  • 30 September 2012 - 17:27

    Conny:

    Ha Yv, Ik hoor het al, je zit super deluxe! Enne verwen die jongens niet zo, anders zit ik dadelijk met een jaloerse buurjongen. Geen wonder dat hij nu snel geboekt heeft haha. Leuk dat jullie nog saampjes kunnen reizen.

    Groetjes Conny

  • 02 Oktober 2012 - 12:46

    Mees:

    Ha lief baasje,

    Ik mis het dat ik niet meer iedere dag op je slup mag zitten, ik wordt al heel groot.
    Heel veel plezier daar nog in Verweggistan, en hopelijk skypen we snel weer.

    Een hele vette lebber van je kameraadje Mees

    En voor wie nu denkt wie ben jij nou, ik ben Yf's hondje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Santos

Yvonne

.

Actief sinds 06 Sept. 2012
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 7751

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 31 December 2012

'Brazil, lalalalalalalaaa! '

Landen bezocht: