Wilde plannen in uitvoering! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Yvonne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu Wilde plannen in uitvoering! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Yvonne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu

Wilde plannen in uitvoering!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

02 December 2012 | Chili, Valparaíso

Hallo lieve Lezers!

Aangezien mijn huidige plannen totaal gewijzigd zijn en mijn franse reisbuddy zo aardig was om me zijn laptop te lenen is het weer tijd voor een nieuw reisverslag..(en oké ook een beetje omdat ik het stiekem, wel leuk vind om blogs te schrijven)

Goed, hoezo wilde plannen in uitvoering? Well because i'm in chile! Ik was gebleven bij mijn laatste paar dagen in Buenos Aires.. De laatste avond moest goed gevierd worden en dat heb ik dan ook gedaan, iets te goed helaas, blijkbaar zijn goedkope cocktails toch niet voor mij weggelegd. De volgende dag stond er weer een gezellige busreis van 15 uur op de planning die in combinatie met een klein katje niet zo'n succes was. Toch heb ik nog gezellig bingo gespeeld met mijn buurman en de andere mensen uit de bus waarna ik kon wegzakken in een welverdiende slaap. Helemaal in de kreukels kwam ik aan in Wijnparadijs Mendoza heb de eerste dag rustig aangedaan en lekker in het park gelegen met twee Duitse meiden, de avond heb ik afgesloten met mijn eerste echte Argentijnse steak en een goed glas wijn, heerlijk!! De volgende dag stond er een trekking tocht door de Andes op het programma die van 7 tot 7 duurde, vroeg uit de veren dus. Hier heb ik voor het eerst mijn ultrasexy, zeer lompe wandelboots aan gehad! Beetje jammer dat ik me niet echt ingelezen had en het vooral een bustochtje zou zijn waarbij we een paar stops hebben gemaakt waar we voor twintig minuten uit het busje mochten.. Het 'trekking' gedeelte bestond uit een wandelingetje van anderhalf uur. Achteraf gezien had het me moeten opvallen 's morgens voordat we het busje instapte dat de rest van de groep slippers aanhad, maar goed ik heb ze nu in ieder geval niet voor niets meegesleept in mijn kleine backpackje van 16kg. Die trekking tocht is me een beetje tegengevallen, dit was de eerste keer sinds twee maanden dat ik me alleen voelde en even niet zo goed wist wat mijn volgende plan zou zijn. Totdat ik weer terugkwam bij het hostel: enter Rose, mijn crazy amerikaanse roommate, waarmee het zo goed klikte, dat we een dag later tijdens de wine-bike tour besloten hebben samen een aantal weken te gaan reizen. Waar naartoe was nog niet helemaal duidelijk maar nadat we erg positieve verhalen over Chili gehoord hadden was het snel duidelijk; Let's go to Chile!! Die laatste nacht in Mendoza heb ik geen oog dicht gedaan van spanning van mijn last minute change of plans en ook omdat onze nogal irritante franse roommate besloten had om de airco uit te zetten en de raam dicht te doen waardoor ik na eindelijk een paar uurtjes geslapen te hebben wakker werd in een zweethok, aangezien ik over hem heen zou moeën klimmen om de airco aan te zetten en hij er in het donker met zijn grote snor en baard nogal scary uitzag heb ik de hele nacht verder liggen puffen totdat het tijd was om op te staan.

Aangekomen na een ipv 7 uur 10 uur durende reis in Santiago; mede omdat je er 2.5 uur over doet om de grens over te komen (ze zijn in Chili blijkbaar erg bang dat je bananen mee over de grens neemt aangezien overal aangegeven staat dat dit ten strengste verboden is, drugs is blijkbaar geen probleem want het staat nergens dat dit niet mag). Gelukkig hoefden wij onze backpacks niet uit te pakken aangezien we onze iets te rijpen bananen hadden verstopt onder het bed van de gemene fransman, gnana. Anyway na 10 uur kwamen we aan op de busterminal. Ik had tot in de puntjes uitgezocht where to go en het eerste gedeelte klopte ook precies. Alleen de afronding was niet helemaal goed waardoor we op de verkeerde straat waren aan het zoeken naar nummer 2113 ( we begonnen bij nummer 200) Op die manier zijn we per ongeluk zo' n 15 blokken te ver gelopen met ons toch al zo lichte bepakking in de volle zon. Dit heeft geresulteerd in een Yvonne mag nooit meer de wegwijzen beleid waar ik het totaal niet mee eens ben aangezien we na drie keer foutlopen toch echt wel uiteindelijk bij het eindpunt uitkomen. In Santiago hebben we wat heerlijke granny days gehad aangezien het weer niet zo super was en we na een paar musea en kerken ook wel weer klaar waren met het culturele gedeelte.

In dit kasteel van een hostel hebben we een wel leuke franse kerel ontmoet waarmee we op onze volgende stop zijn beland; Valparaiso! Morgen staat er een heerlijke stranddag op de planning aangezien het weer hier wel heerlijk is. De volgende stop zal in het noorden van Chili zijn waar we ons zullen bevinden in een woestijn? hierna steken we de grens (zonder bananen) over naar Argentinie waarna we na een korte stop in Salta naar het zuiden van Bolivia zullen gaan om de door iedereen geroemde Zoutvlaktes te gaan bekijken tijdens een 4-daagse jeeptocht. Al met al genoeg wilde plannen in uitvoering dus! Ik heb het echt super naar mijn zin en de tijd vliegt zo ontzettend snel! Can't believe dat ik alweer over de helft ben met mijn reis..!

Tot een volgende keer,

Besos Yvonne

  • 02 December 2012 - 09:28

    Loes:

    Goed bezig sis ! Veel plezier in Chili en geniet maar van het weer daar. Ik zou graag weer even in de zon liggen. Koud dat het hier is !

    Tot snel ♡


  • 02 December 2012 - 10:12

    Mam En Pap:

    Ha Yf,

    Ik sluit me aan bij Loes, geniet van het weer, hier is het koud!
    Maar geniet vooral niet alleen van het weer maar ook van de rest er omheen, je bent nu inderdaad over de helft, de Co schapjes lonken al een beetje....
    Heel veel plezier samen met Rose en de Franse buddy, en tot mails of skyps!

    Xxx pap en mam

  • 02 December 2012 - 10:54

    El Geurts:

    wat weer een leuk reisverslag!!!!!!!!!! Maarre....ik ben echt niet jaloers op jou.............
    knap dat je dit allemaal doet!
    nog 2 1/2 week, dan komt Martijn...............als je daar dan tijd voor hebt .............je hebt het zo druk met alles.......(grapje Yvon)

    veel plezier nog en groetjes oet grubbevors

  • 02 December 2012 - 11:12

    Dorothé:

    Hoi Yvonne,

    Wederom heb ik genoten van je levendige reisverslag.
    Leuk dat je weer iemand hebt ontmoet die met je meereist.
    Geniet met volle teugen, dit neemt niemand je nog af.

    Groetjes van ons allemaal.

  • 02 December 2012 - 11:32

    Lia:

    Geweldig die ervaringen, Martijn zit hier al af te tellen! nog even volhouden, maar zo te horen lukt dit je aardig en heb je nog tijd te kort zo meteen. Heel veel groetjes!

  • 02 December 2012 - 19:25

    Hennie:

    Ha die Yvonne

    Geweldig wat jij allemaal meemaakt daarzo.
    Geniet ervan want voor je het weet ben je weer terug in onze koude Nederland. Want de tijd vliegt inderdaad.
    Heel veel plezier nog en tot horens.

    Groetjes je tweede mama

  • 04 December 2012 - 14:31

    Carolien:

    Lieve lieve yf,

    Wat een leuk verhaaltje weer! Kun jij geen super moderne bloggende arts in spé worden? ;-)
    Yvonne2.0 klinkt best goed toch?

    Succes met je wilde avonturen, ik ben benieuwd naar je volgende verhaaltje.

    Xxxxxx
    Carrie

  • 04 December 2012 - 14:31

    Carolien:

    Lieve lieve yf,

    Wat een leuk verhaaltje weer! Kun jij geen super moderne bloggende arts in spé worden? ;-)
    Yvonne2.0 klinkt best goed toch?

    Succes met je wilde avonturen, ik ben benieuwd naar je volgende verhaaltje.

    Xxxxxx
    Carrie

  • 04 December 2012 - 14:31

    Carolien:

    Lieve lieve yf,

    Wat een leuk verhaaltje weer! Kun jij geen super moderne bloggende arts in spé worden? ;-)
    Yvonne2.0 klinkt best goed toch?

    Succes met je wilde avonturen, ik ben benieuwd naar je volgende verhaaltje.

    Xxxxxx
    Carrie

  • 08 December 2012 - 12:59

    Janneke:

    Waaaaaat? Chili?! Bolivia?!? OMG! You crazy chick hahaha. Elke keer denk ik, het zal nu wel een keer een rustige 'stabiele' reisperiode zijn, maar nee hoor. Je flikt t 'm weer hahaha. Geniaal, ik zou het je niet nadoen.

    Stikjaloers ben ik op alles wat je ziet en doet, dus ik kan maar 1 ding zeggen: ga zo door!!!

    Dag lieve Yf en tot snel (al wil je dat nog niet horen)!

    Xxx Janneman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Valparaíso

Yvonne

.

Actief sinds 06 Sept. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 7733

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 31 December 2012

'Brazil, lalalalalalalaaa! '

Landen bezocht: