Viva la Argentina - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yvonne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu Viva la Argentina - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yvonne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu

Viva la Argentina

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 November 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hola lieve lezers,

Het is weer tijd voor een nieuw reisverslag! Ik was gebleven bij de avonturen in Foz Iguacu... Op vrijdag stond de Argentijnse kant op de planning en zoals ik al verteld had kon ik me niet voorstellen dat deze kant zoveel mooier zou kunnen zijn dan de Braziliaanse kant.. Fout gedacht! Ik heb nog nooit zo'n mooi paradijs gezien. ' s morgens werden we om 9 uur opgehaald door een busje wat ons naar de Argentijnse kant zou brengen, helaas was ik wat traag die morgen en heb ik halsoverkop alles in mijn tas moeten gooien en zaten we om 9.15 scherp in het busje :). Aan alle 'belangrijke' spullen had ik gedacht: aquabags, bikini, zonnebrandcreme, muggenspray en geld. Toen we met het busje steeds meer hostelgangers opgingen halen en deze allemaal erg goed gekleed waren in vesten en poncho's bij zich hadden en wij in ons korte broekje en hemdje zaten begonnen we ons af te vragen of we niet toch wat belangrijke spullen vergeten waren.. Maarrr.. toen we na een 2 uur durende rit (met name door behoorlijk wat gehannes bij de grenzen om stempels te krijgen) in Argentinië aankwamen was er volle zon en een heldere blauwe lucht.. onze groepsgenoten hadden het nakijken met al hun zooi, en wij waren lekker licht bepakt gnagna!

In het Argentijnse paradijs hebben we ons de hele dag vergaapt aan alle mooie watervallen, vlinders, hagedissen en coati's (die er overigens heel schattig uitzien maar eigenlijk kleine rotzakjes zijn omdat ze gespecialiseerd zijn in het jatten van eten en drinken) en de mooie natuur. Nadat we een flinke tijd hadden rondgelopen en liters water hadden verloren door de 'vochtige' hitte was het tijd voor DE ' douche' . Verkozen tot de favoriete tien minuten van de dag. Eerst wilden alleen Leonie en ik eronder maar nadat we de groep in de morgen behoorlijk enthousiast hadden gemaakt en iedereen een beetje opgejut hadden ging de hele groep mee. Natuurlijk waren wij erg goed voorbereid en hadden we ons in een wc snel omgekleed en zijn wij alleen in bikini onder die bootgestapt. Alle 'onwetende' toeristen die met hun ponchotje erin zaten zouden nog wat meemaken..! Tien minuten lang hebben we in een speedboot rondgecrosst over de rivieren en zijn we onder de watervallen doorgegaan met gevolg dat iedereen doorweekt was tot op het bot en we lekker afgekoeld waren.. het was geniaal!

We waren uiteindelijk om 9 uur terug van ons avontuur en zijn wilden toen ergens een lekkere pizza gaan eten. In al haar enthousiasme had mijn reismaatje een of andere deense kerel uitgenodigd om mee te gaan eten, helaas had deze man niet zoveel te melden wat behoorlijk wat awkward stiltes tot gevolg had, suuuuuper gezellig etentje dus haha!

De volgende dag was het alweer tijd om mijn zooitje weer in mijn backpack te stoppen en werd het tijd voor mijn reis naar Buenos Aires waar ik tot op heden ben! Ik ben zonder al teveel moeite de grens overgekomen (met stempels!) En heb de bus gevonden naar B.A. Je kreeg er 'heerlijk' voedsel voorgeschoteld (oftewel een brok pasta waar je iemands hoofd mee in kan slaan en een stuk kip die weet ik hoe taai is..) Gevolgd door champagne, wijn of andere alcoholhoudende dranken.. beetje jammer dat ik wagenziek ben en me daar niet aan durfde te wagen aangezien mijn misselijkheidslevel al gestegen was door de ' overheerlijke' kip met droge pasta.. De champagne zal namelijk wel van zeer hoogstaande kwaliteit zijn geweest en dat had ik natuurlijk niet willen missen ;).

's Morgens aangekomen in Buenos Aires keek ik op de klok: SHIT! het is pas 12 uur, had ik nou net tegen die mensen van de taalschool gezegd dat ik om 13.00 uur aan zou komen en dat ze me dan konden ophalen. Moederziel alleen stond ik daar op een behoorlijk criminele Retiro met mijn backpackje en blonde haren.. Ik was namelijk ' vergeten' dat er een uur tijdsverschil zit tussen Brazilië en Argentinië en dat 13.00 aankomst tijd in Brazilië dus 12 uur in Argentinië betekent.. oeps! Maar goed in my defense, welke internationale busmaatschappij schrijft nou niet gewoon het echte aankomsttijdstip op voor het land waar je in aankomt..TOCH??! Maar goed, ik had de talenschool gebeld en gezegd dat ik er al was en bij het informatiepunt stond en inderdaad ee half uurtje later kwam er een of andere vage gast (ik dacht dat het een taxichauffeur zou zijn) aan met een verfrommeld briefje met mijn naam erop. Ik werd in een normale auto gezet maar zag allemaal spullen van mijn taalschool liggen dus het zou wel goed komen.

Na een tourtje door B.A. kwam ik aan bij het hostel, hier werd ik op een kamer gegooid en voila, hier ben ik ;). Het hostel zelf is behoorlijk crappy, de bedden zijn echt vreselijk aangezien het dubbeldekkers zijn maar als iemand zich omdraait beweegt het hele bed mee.. ik heb zo'n idee dat ik er nog een keer doorheen zak...(En nee ik ben geen 6 kilo aangekomen!). Het stikt hier van de muggen en ze eten me levend op, ondanks de liters DEET die ik smeer.. Geloof dat het voor de muggen gewoon slagroom op een lekker toetje is want ze lusten me rauw! Nu dan het positieve gedeelte, we hebben een zwembadje waar ik lekker in kan plonzen en een fatsoenlijke keuken waar we zelf in kunnen koken, de mensen zijn aardig en de talencursus is heel erg leuk, kan mezelf best een beetje redden in het spaans! Ik kan natuurlijk niet hele gesprekken voeren maar vragen waar ik voor moet zijn voor de bus etc. gaat me redelijk goed af en dat was natuulrijk mijn doel!

Ook de andere nevenactiviteiten ontbreken niet en ik ben al op behoorlijk wat plekken geweest. Heb een dagje cultureel gedaan en naar een museum geweest en het graf van Evita bezocht. (Erg merkwaardig om te zien hoe enorme groepen mensen al lachend naar het graf van Evita wijzen zo van kijk hier ben ik geweest!) Verder ben ik als echt voetbalhooligan meegeweest naar een voetbalwedstrijd van de lokale helden van San Lorenzo, wat een feest was dat! 90 minuten lang werd er gesprongen en gezongen op de tribune met als einde dat WE de winst pakten ;). Dit is me zo goed bevallen dat ik vanavond ' even' naar de oefenwedstrijd van Brazilië - Argentinië ga!!!!!
Het uitgaan mag er ook wezen en ik heb dan al een aantal clubs en bars in Palermo aangedaan. Ook ben ik beland op een of ander vaag huisfeest waar een aantal kerels de hele avond muziek hebben gemaakt. Het allermooiste was nog wel Tiempo de la Bomba, een enorme percussieshow die elke maandag wordt gehouden in een soort open loods waar iedereen helemaal los gaat. Erg leuk om mee te maken en ik ben dan ook allebei de maandagen dat ik hier was geweest haha! Verder is het heel normaal dat ze hier liters bier verkopen in flessen op feestjes, sta je dan met je fles en mega beker!

Een ander fenomeen is ' de supermarkt ' aangezien iedereen hier zijn eigen ontbijtje, lunch en avondeten regelt moet ik regelmatig boodschapjes doen in de lokale supermarkt. Daar mag ik dus rustig een paar uurtjes voor uittrekken aangezien de kassamedewerkers hier zo ontzettend sloom zijn dat ze over (ja ik heb het echt staan te timen) 1 klant met maarliefst 15 items een kwartier doen! Tussen elke scan komt een gaap, wordt er even gezellig met de collega's gekletst of op de klok gekeken hoelang ze nog moeten. En dan komt het allermooiste.. wil je pinnen dan moet je je identiteitskaart laten zien, deze wordt dan helemaal ingevoerd in de kassa (Moet je je voorstellen hoelang het duurt om een persoonsnummer in te voeren) waarna de klant op de 3 keer uitgeprintte bon zijn naam, geboortedatum en handttekening moet zetten, zul je ook nog net zien dat de pen het niet doet, AAAAHH!!

Deze week heb ik middaglessen waardoor ik vanmorgen de tijd heb gevonden om een verhaaltje te schrijven.. mijn lessen duren van 2 tot 6 wat wel een beetje jammer is aangezien je ' s morgens natuurlijk minder doet dan wanneer je om 1 uur klaar bent en je nog de hele dag hebt om de stad te verkennen. Ik ga zometeen op zoek naar een buswinkel waar ik mijn ticket ga boeken naar Mendoza het wijnparadijs als ik de mensen mag geloven.. Waar ik daarna naartoe ga is nog de vraag.. we zullen het zien waar ik op dat moment zin in heb! Beetje eng is het wel, totaal niet weten waar je naartoe gaat.. Maar dit zal vast wel goedkomen!

Voor nu Hasta Luego!

Beijo!

• 21 November 2012 - 16:07

Lia:

Ha Yvonne,

Geweldig weer wat van jou te lezen en super hoe jij nu al leading bent t.o.v. andere toeristen.
    Wij vinden het fijn, dat het jou zo goed af gaat.
    Blijf genieten.
    En die muggen, zorg maar dat Martijn genoeg bestrijdingsmiddelen hiervoor meeneemt.
    Heel veel groeten, natuurlijk ook van Jacques,
    Lia

• 21 November 2012 - 16:07

Lia:

Ha Yvonne,

Wij vinden het fijn, dat het jou zo goed af gaat.
    Blijf genieten.
    Heel veel groeten, natuurlijk ook van Jacques,
    Lia

• 21 November 2012 - 16:21

Loes:

Sisje wat een lang verhaal weer! Die voetbal wedstrijden lijken mij ook erg gezellig!
    Mis wel fotos bij je verslagen. Lukt dit niet ?

Vast veel succes weer met reizen. Ook deze keer moet dat lukken. En nog een paar weken en dan komt Martijn dus je hebt wat om naar uit te kijken !

• 21 November 2012 - 17:42

Papi:

Ha Yvonne,
    Wat weer een wereldverhaal. Als je studie onverhoopt toch niets wordt moet je eens met Car gaan praten. Heel veel plezier verder en wij wachten op je volgende story.
    Xxx papi en mam

• 21 November 2012 - 21:36

Hennie:

Ha Yvonne

Klopt wat je mam en pap zeggen je zou ook journaliste kunnen worden. Wat een leuke verhalen kun jij schrijven erg gezellig om te lezen.
    Geniet ervan en toi toi toi

Hennie

• 21 November 2012 - 22:16

Conny:

Heey Yvonne,

Wat heb je toch allemaal leuke avontuurtjes. Super leuk om dit allemaal te lezen. ik zie het dan ook helemaal voor me.
    O wat zal het je straks tegenvallen als je weer terug bent in ons kikkerlandje. Maar voor het zover is komt Martijn over een kleine maand. en ja hoor, hij staat te popelen en is zijn backpack al aan het pakken.
    Tot je volgende spannend verhaal.

Groetjes Conny

• 21 November 2012 - 23:21

Mieks:

He yfke,

Geweldig verhaal weer. Heel veel plezier nog daar. Ik lees net dat Martijn nog komt. Fijn, kunnen jullie nog even samen genieten.

xx Mieks

• 22 November 2012 - 10:21

Dorothé:

Hoi Yvonne,

Prachtig avontuur weer, en zo leuk geschreven, een genot om te lezen.
    Wij wensen je nog veel leuke gezellige dagen.
    Ik kijk al uit naar je volgende avontuur.
    Liefs uit hoooors

Dot en Wim.

• 22 November 2012 - 16:04

Maud:

Yfke,

Super leuk verhaal alweer.
    lees ze elke keer met veel plezier!
    nu alweer benieuwd naar je nieuwe avonturen, hihi
    geniet er lekker van, want de tijd vliegt!

Dikke Kus. xx

• 23 November 2012 - 08:20

Nicole:

Ha Yvonne,

Wat nu leuke verhoale, eg leuk wasse allemaal meijaks.
    Geniet dur nog van.

Xx nicole

• 26 November 2012 - 08:33

Peter:

Hallo Yvonne,

Ik lees je verhalen steeds met veel plezier. Leuke schrijfstijl.
    Geniet er nog van!

Groetjes,

Peter

• 08 December 2012 - 12:53

Janneke:

Hahahaha typische Yf avonturen weer! Prachtig, ik lees t met een big smile op mijn gezicht natuurlijk. Man wat een geparty zeg en geniaal van jullie watervalavontuur, je uur tijdsverschil en boodschappentaferelen. Heerlijk. Ik ga snel je volgende verhaal lezen (Na ja snel, ze zijn behoorlijk lang! Nooit meer zeggen dat ik lange verhalen schrijf dus!).

Xxx uit het snowy winter wonder grubbeland
    (het is hier kooooouuuuud en wiiiiiiit)

Liefs Janneman