First week of travelling - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Yvonne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu First week of travelling - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Yvonne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu

First week of travelling

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 November 2012 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Hallo lieve allemaal,

Ook al is mijn echte reis nog maar een weekje geleden begonnen, ik ben inmiddels al heel wat ervaringen rijker. Afgelopen woensdagavond heb ik de nachtbus genomen naar Florianopolis. Nadat de bus op zijn braziliaans zonder ook maar enige aankondiging 2 uur later aankwam op het busstation in Santos kon ik met een zenuwinzinking verder instappen in de bus naar Floripa. Na afscheid genomen te hebben van mijn twee lieve roomies Bruno en Keny was het dan echt zover, ik was weer even alleen. Gelukkig was ik behoorlijk moe en heb ik toch nog een paar uurtjes kunnen slapen. De bus stopte een behoorlijk aantal keren in de nacht, maar dat was meestal om mensen te laten uitstappen. Het is mij 2 keer gebeurd dat ik helemaal gedesorienteerd de bus uitstapte met mijn rugzakje omdat ik dacht dat we een korte plaspauze hadden, gelukkig kon de buschauffeur mij aan mijn verstand brengen dat hier geen tijd voor was en kon ik weer de bus in voor een verder dutje onder mijn warme dekentje. Die ene keer dat we wel plaspauze hadden, was ik vergeten te kijken naar de standplaats van de bus, onder het mom van mijn bus is rood en gaat naar Floripa, waarna toen ik terug kwam bleek dat dit er een heel aantal waren. Gelukkig hield mijn slaperige hoofd mij rustig en vond ik na twee keer de verkeerde bus ingelopen te zijn mijn vertrouwde slaapplekje terug. (Wat ik hiervan geleerd heb is voortaan altijd te kijken naar de standplaats en de buschauffeur waardoor mij dit niet meer zal gebeuren haha!)

Na aankomst op het grote busstation ging de overstap op twee andere bussen vrij soepel en voordat ik het wist stond ik met mijn backpackje voor de ingang van het hostel. De mensen van het hostel waren allemaal super vriendelijk en erg behulpzaam. Zelfs zo behulpzaam dat ik door alleen maar te informeren naar mogelijke surflessen ik per ongeluk al een les had geboekt voor een kwartier later en ik geen tijd meer had om te smsen dat ik velig was aangekomen (sorry mam!). Het surfen was echt geweldig en het is me dan ook gelukt om vrijwel meteen rechtop mijn board te staan (trots haha). Toen ik terug kwam in het hostel had ik binnen een mum van tijd mensen ontmoet waarmee ik die avond een poging heb gedaan om op stap te gaan. Helaas was er overal vrij weinig te doen en zijn we na een zoektocht van 2 uur weer afgedropen richting huis.

De volgende dag ben ik met een andere groep mee gaan zandsurfen op een strand waar ze super mooie witte duinen hadden. Helaas had ik vrij weinig talent en heb ik meer zand gegeten dan rechtop op het board gestaan. Die avond ben ik samen met die groep uit geweest en dat was echt geweldig, een hele foute tent, met een nog foutere band, maar dat maakte allemaal niet uit omdat we onderling enorme lol hadden. Beetje jammer dat ik pas om 6 uur in mijn bedje lag en de volgende dag om 11 uur mijn surfles weer begon. Natuurlijk merkte mijn lerares dat ik niet zo heel energiek was en ik heb dan ook op mijn donder gekregen dat ik niet meer zo hard mocht gaan stappen voor een surfochtend. Helaas gingen veel mensen van deze groep zondag naar huis. Gelukkig heb ik die zondag twee super leuke meiden ontmoet die samen aan het reizen waren (een Australische/engelse en een engelse) en daar heb ik de rest van de week mee doorgebracht. Ondertussen hadden we ook nog een groep van drie engelse jongens ontmoet uit een ander hostel en zo hadden we een ontzettend leuke groep waar we lekker mee gegeten, gesurfd en gepartyd hebben.

Toen was het helaas al weer tijd voor mij om afscheid te nemen en door te gaan naar mijn volgende stop. Ik moet wel zeggen dat ik in Floripa ontzettend verwend ben want het hostel was echt fantastisch mooi, het onbijt was prima en het avond eten was heeeerlijk. De italiaanse kok die daar werkte kookte elke avond de meest heerlijke gerechten waar iedereen gezellig in de bar van kwam eten. Dit heerlijke diner werd elke avond vooraf gegaan door een free caiprinha in de bar waarvoor iedereen natuurlijk gezellig samen kwam.

Anyway, gisteravond heb ik de bus gepakt richting Foz iguazu. Ik was weer behoorlijk zenuwachtig om nieuwe mensen te ontmoeten, maar die zenuwen waren heel snel over, toen ik bij het wachten op de bus een leuk nederlands meisje heb ontmoet die toevallig ook nog naar het zelfde hostel ging als mij. Vandaag hebben we samen de braziliaanse kant van de watervallen bekeken; GEWELDIG!! Zo ontzettend mooi om te zien! Vanavond gaan we gezellig met een engels stelletje ergens eten en dan duik ik voor de eerste keer sinds lange lange tijd optijd mijn bedje in om wat uurtjes bij te slapen. Morgen staan de watervallen aan de argentijnse kant op de planning, die als ik de verhalen moet geloven nog veel gaver zijn. We gaan dan ook op een bootje onder de watervallen door, om eens even goed nat gemaakt te worden, gewoon omdat dat leuk is ;).

Na deze korte stop in Iguazu, zal ik zaterdag afscheid gaan nemen van beautiful Brazlie en zal ik doorreizen naar Buenos Aires om daar een taalcursus van twee weken te gaan volgen. Hierna heb ik eigenlijk nog niet duidelijk op de planning staan wat ik ga doen, stiekem wel lekker dat gevoel van vrijheid, ik zie wel waar ik beland!Het enige wat wel vaststaat is dat ik op 19 december me weer moet melden in Buenos Aires om mijn lieve vriendje Martijn op te halen van het vliegveld, waarna we samen in het zuiden van Argentinie gaan reizen..:)!!

Voor nu neem ik weer even afscheid van de computer en ga ik weer lekker naar buiten genieten van het heerlijke weer..(hoeveel graden was het ook alweer in Nederland??)

Dikke kus en tot een volgende keer!

  • 08 November 2012 - 23:14

    Pap En Mam:

    Hee Yfje,

    Fijn dat alles zo gladjes is verlopen tot nu toe!
    Nog even en dan ben je totaal niet meer Zenuwachtig voor de volgende stap, volleerd werelreizigster. Dus de watervallen zijn echt zo mooi als beloofd?
    Zet maar eens wat foto's op deze site, lijkt me leuk.
    Heel veel succes met de reis naar Buenos Aires en tot horens!!
    Xxxxxxxxxxx

    Pap en mam

  • 09 November 2012 - 07:40

    Loes:

    Beboet trots op je zus.. goed en leuk om te horen hier het daar gaat. Ben jaloers op het weer. Hier is het jouw en donker. Veel plezier de laatste daagjes en succes met de talencursus ook dat komt weer helemaal goed.


  • 09 November 2012 - 08:57

    Jeanine:

    Haa Yf!

    Good um te huure det ut now allemaol zoe gaod geit, auk ut van A naor B reizen..op dien plaspauze-momentje nao dan haha! Kleinigheidje haldse altied..
    Erg gaaf detse now gewoen kins surfen! Hebse dr gen sjieke foto's van waorse os allemaol nog jaloerser mei kins make?? En van de watervalle netuurlik.. En now op naor Buenos Aires. Vuul succes met de talencursus! En de wets wie ut beej 'Julia's Tango' ging he; iers ein onschuldige reis naor Buenos Aires en oeteindelijk ein Bed & Breakfast aopene in Argentinie..moch det beej dich auk zoe laupe dan luuetse ut mich weite he liek mich werelds!! ;-)

    Anyway, gank dr nog volop van geneete en now is ut bijna aaftelle wies det M1 kump! Terwijls dich dus in 30 graden op de moeite witte strande lees, gaon ik zondaag in de kelt ff traditioneel 11/11 vieren.. Verschil mot dr zien :p!

    XXX

  • 09 November 2012 - 09:02

    Jacqueline:

    ha Yvonne,

    Geweldig om al je verhalen te lezen.
    Jullie hebben toch een leven als God in Frankrijk. De één zit in Washington/New York de ander in Brazilie. Geniet er maar goed van, dit kan niemand je meer afnemen.
    Groet
    Jacqueline

  • 09 November 2012 - 09:58

    Conny:

    Ha Yvon,

    Geweldig wat een AVONTUUR!!! Jalooooers :)
    Geniet ze.

    Groetjes Conny

  • 09 November 2012 - 10:56

    Kim:

    Hey Yf!

    I'm proud of you, super om te lezen dat het zo goed gaat en dat alles vrij soepel verloopt!
    Ik kan nu al niet wachten om alle foto's te zien en de verhalen in real life te horen van je!

    Geniet van je rondreis en je cursus Spaans in Buenos Aires;).

    Dikke knuf en kus van Kim en de groetjes van Bertje S!

  • 09 November 2012 - 16:35

    Marlijn:

    Hey Yfje!

    Het klinkt echt super vet allemaal! Ik ben wel een beetje jaloers hoor!
    Maak maar veel foto's, ik wil een uitgebreid fotoverslag zien als je terug bent! Haha.

    Liefs,
    Marlijn

  • 09 November 2012 - 19:33

    Dorothé :

    Hallo Yvonne,

    Wat weer een geweldig avontuur. Ben ook zeer benieuwd naar de foto's maar dat komt wel goed.
    Geniet nog maar volop.
    Succes met de cursus Spaans.
    Fijne tijd en lieve groetjes uit Hooooors.

  • 09 November 2012 - 22:06

    De Buuf:

    Ha ha, een typische Ietj 'actie' zo slaperig bij de bus zoeken naar de juiste bus! Je avontuur klinkt erg uitnodigend. Ben benieuwd naar de foto's.
    Geniet nog van je trip.
    En natuurlijk succes met je cursus spaans.

    Liefs de buuf

  • 10 November 2012 - 11:16

    Hennie:

    Ha Yvonne

    Fijn om te horen dat alles goed verloopt en dat je steeds toch weer nieuwe mensen ontmoet die je helpen en waarmee je dingen kunt ondernemen.
    Geniet vooral van alles en succes met je cursus spaans.

    Groetjes Hennie


  • 11 November 2012 - 04:01

    Mieke Roeven:

    Hey Yv,

    Wat fijn dat je mijn nachtdient opleukt met mooie verhalen. Klinkt erg goed allemaal en ik kan je verzekeren dat Buenos Aires en Patagonië geweldig zijn. Veel succes met de Spaanse lessen. Ik hoop dat je het Spaans en Portugees een beetje uit elkaar kunt houden!

    Beso,

    Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Foz do Iguaçu

Yvonne

.

Actief sinds 06 Sept. 2012
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 7735

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 31 December 2012

'Brazil, lalalalalalalaaa! '

Landen bezocht: