The adventure begins! - Reisverslag uit Santos, Brazilië van Yvonne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu The adventure begins! - Reisverslag uit Santos, Brazilië van Yvonne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu

The adventure begins!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 November 2012 | Brazilië, Santos

Lieve allemaal en in het speciaal lieve opa en oma!

Wat is deze maand voorbij gevlogen, ik weet nog precies hoe ik op het punt stond om te vertrekken en enorm de kriebels had en ik krijg dit gevoel nu weer grotendeels terug.

De stage in het ziekenhuis is voorbij en mijn backpack staat klaar om te gaan rondtrekken. Ik heb echt een fantastische tijd hier in santos gehad waarbij ik veel mensen heb leren kennen, gekke fratsen heb uitgehaald en ook heel veel gave dingen heb geleerd, gezien en gedaan! Zo heb ik in het ziekenhuis mijn debuut gemaakt als videoscopist, geintubeerd, gehecht, hechtingen verwijderd, abcesjes uitgedrukt, en geassisteerd bij verschillende operaties.

Maar wat ik met name ga missen zijn de mensen die ik hier heb ontmoet, elke week was er een leuk feest en iedereen is erg vriendelijk tegen ons geweest. Om onze hosts te bedanken voor deze geweldige tijd heb ik samen met Milou, Jolijn en Francesca een afscheidsbarbecue gegeven in
'mijn' appartement. Dit was nog een hele belevenis aangezien ze hier nogal van veel vlees houden en we 15 mensen uitgenodigd hadden. Toch hebben we het voor elkaar weten te krijgen om onze boodschappen mee te nemen naar het appartement en wel door er maar gewoon met de winkelkar en vandoor te gaan. Dit mag natuurlijk eigenlijk niet en al snel riep er een carrefour medewerker naar ons dat dit dus echt niet de bedoeling was. Onder het motto van ' ze zien toch wel dat we hier niet vandaan komen' hebben we besloten om te doen alsof we er niets van verstonden en zijn we vriendelijk glimlachend en al zwaaiend doorgelopen met ons karretje. De jongeman van de carrefour was volhardend en kwam achter ons aangerend. Al lief glimlachend en wapperend met ons blonde haar hebben we de carrefour medewerker ervan overtuigd dat we de kar alleen maar even wilde lenen omdat we teveel spullen bij ons hadden om mee te nemen naar het appartement. BLijkbaar waren we erg overtuigend want de medewerker liep gezellig kletsend met ons mee en was maar al te geinteresseerd in wat we hier deden en vooral of we single waren. Helaas voor de jongen vertelden we hem dat we alle 4 een vriendje hadden, maar blijkbaar was dat voor hem niet zo' n probleem. Uiteindelijk zijn we zo ver gegaan dat hij ons heeft geholpen om met karretje en al naar de lift te gaan en onze tassen in de lift te zetten. Waarna we de kar weer netjes terug overhandigd hebben en onze boodschappen missie geslaagd was.
De barbecue was heerlijk en ontzettend gezellig, we hebben goed afscheid kunnen nemen van iedereen!

En na nog een paar daagjes stage deze week is het dan zover, ik moet nu echt gaan! Ook met de residents en de dokters in het ziekenhuis hebben we gezellig geluncht en biertjes gedronken op ons vertrek.

Nu ik dit verhaaltje schrijf heb ik nog 3 uurtjes voordat mijn bus naar Florianopolis vertrekt, ik vind het ontzettend spannend maar ben ook wel heel erg nieuwsgierig!

Vanavond zal ik de slaapbus richting Florianopolis nemen waar ik tot en met 7 november zal verblijven, ik ga hier genieten van de mooie stranden en surflessen nemen, waarna ik zal doorreizen naar Foz Iguazu om werelds mooiste watervallen te bekijken. Daarna zal mijn reis zich voortzetten naar Buenos Aires waar ik een cursus spaans ga volgen tot 24 november.

SPANNENDD!!!

beijoka,

Yvonne


  • 01 November 2012 - 20:50

    Loes :

    Lieve sis heeeeel veel plezier en veel succes daar. Je hebt alles weer goed uitgezocht dus dat gaat je zeker lukken. Geniet er van daar. De tijd gaat weer vliegen. Hele dikke kus ook van Jeroen.

    Liefs van je sisje

  • 01 November 2012 - 21:42

    Lia:

    Ha Yvonne,

    Leuk om weer wat te horen, de stage zit erop en wat vliegt de tijd voorbij.
    Geniet van je surflessen de mooie stranden de watervallen alles wat je wilt zien.
    Super Yvonne en heel veel plezier.

    Groetjes xxxx

  • 01 November 2012 - 21:48

    Janniej:

    Omg Yf nu gaat het avontuur pas echt beginnen! Spannend maar super vet! Zegt me helemaal geen donder waar je allemaal naar toe gaat, maar t gaat vast super leuk worden. En een cursus Spaans? Kun je je daar niet meer redden met een beetje Portugees? Lekker verwarrend al die talen door elkaar leren (maar een goede stimulans voor je hersens, dat is zeker :p). De tijd gaat echt super snel trouwens. T leven hier gaat gewoon door, al heb ik wel al met Caro besloten dat we DIRECT gaan Chinezen als je weer terug bent jammieeeee.

    Lieve Yf een goede reis, save journey, bon voyage, gute Reise!

    Xxx Janniej

  • 01 November 2012 - 22:02

    Willem:

    Ha Yvonne,

    Vet om te lezen dat je het zo goed naar de zin hebt. Ga maar eens goed rondtrekken daar en alle mooiste plekjes bezoeken! Echt super gaaf zo'n ervaring, dus geniet er optimaal van!

    Groetjes vanuit Hooooors!

    Wum(wum)

  • 01 November 2012 - 22:07

    Nicole:

    Heey lieve Yf,
    Wat een kei ruige dingen maak je daar mee.
    Ben blij dat het zo de moeite waard is, deze reis vergeet je van je leven niet meer.
    Wij wensen je alvast veel pezier op je rondreis en tot gauw.
    Liefs Ronald en Nicole en een dikke kus van Hexe x

  • 02 November 2012 - 11:21

    Guus:

    Ha Yvonne! Klinkt mooi allemaal. Nu lekker backpacken, ik zou zeggen geniet ervan. En laat ons even weten hoe het surfen je bevalt! Doel is natuurlijk binnen een uur staan op de plank :) Nog viel spass daar!

  • 02 November 2012 - 17:52

    Caro:

    lieve bestie,

    Super tof je verhaal weer! Waar die blonde haren al niet goed voor zijn ;-)
    Succes met surfen! Ik ben benieuwd naar de pica's!

    Bigkissssss
    Caro

    ps tot skypse in New York, ben benieuwd of het ons gaat lukken haha

  • 02 November 2012 - 17:59

    Dorothé:

    Hoi nichtje, ik vind het kei knap dat je dit allemaal doet. Turkije zijn er wat zenuwen dat hoort er een beetje bij. Laat ons maar geregeld iets horen van je avonturen. Succes met surfen. See you. Liefs

  • 03 November 2012 - 12:43

    Loes:

    Hoi Ietje,

    Hele fijne vakantie en geniet van je rondreis. Succes met surfen en alles met wat je tegenkomt.
    En ook de Spaanse taal zul je wel onder de knie krijgen, dat is je wel toevertrouwd.
    Liefs uit Grubje.

    Loes

  • 03 November 2012 - 13:02

    Mark Schatorjé:

    heey Yvonne,

    Leuk dat je daar zo'n fijne tijd hebt gehad. Nu kun je lekker gaan genieten van je rondreis.
    Succes met surflessen, en ik ben heel erg benieuwd naar de foto's van de watervallen enzoooo.

    hacer otra algo divertido
    liefs uit grubland

    Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Santos

Yvonne

.

Actief sinds 06 Sept. 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7725

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 31 December 2012

'Brazil, lalalalalalalaaa! '

Landen bezocht: